Hem > Okategoriserade > Sammanfattning av 26:e året

Sammanfattning av 26:e året

På onsdag fyller jag 27 år. My lord vad tiden går fort.

Livet som 26 åring var angenämt. Dagen efter min födelsedag fick jag det glädjande beskedet att jag var gravid. Vi skulle bli föräldrar. Underbart härligt.

Vi hade planerat in en dykresa i mars, men eftersom man inte ska dyka när man är gravid insåg vi att det bara var att lägga ner det projektet. Istället bestämde vi oss för att ta en sista minuten till Goa. Men ojdå… Man får visst inte vaccinera sig när man är gravid.

Det blev ingen långresa. Vi drog till tapasens förlovade hemland och njöt. Spanien. Jag var i vecka 14 och kände mig snudd på höggravid. Stoltserade glatt med min ”stooooora” mage. Inte förrens nu efteråt har jag förstått att det bara var jag som kände mig stor. När jag kollar på bilderna där jag stolt posar vid stranden ser man faktiskt ingenting som tyder på att jag skulle haft en bebbe i magen.

När jag var gravid i vecka 17 berättade jag den glada nyheten för min chef. Hade jag väntat ytterligare ett par veckor tills min provanställning gått ut hade det kanske sett annorlunda ut för mig på jobbfronten just nu. Det tog en vecka sedan sa han upp mig. ”Vi ska avveckla vår Sverigeverksamhet”, löd skälet.

Jag blev friställd en månad med full betalning och de förmånerna som ingick. Som hämnd hade jag tänkt ta firmabilen med tillhörande bensinkort och bilat ner till Spanien igen för att hälsa på ett par vänner som bor där. Men jag tog flyget istället.

När jag kom hem började jag sommarjobba halvtid i en inredningsbutik. Helgerna tillbringades ute på landet. En månad innan förlossning tog jag hel ledigt och passade på att göra sådant jag inte skulle kunna göra på ett tag. Jag och bästisen hade en myspysweekend på Hasseludden. Sen åkte vi ut på myspyssemester i skärgården en vecka. Vi skrattade gott åt minnena från september föregående år, då vi var två fräscha pinglor som partade loss på Hvar i Kroatien.

En tidig söndagmorgon i september vaknade jag och sambon på tok för tidigt och kunde inte somna om. Vi bestämde oss för att ha en picknickfrukost. Ett stenkast från Fjällgatan satt vi och blickade ut över vackra Stockholm. Två dagar senare var vi föräldrar.

Året som 26 åring bestod av att vara gravid och att bli förälder. Det ska bli spännande att se vad livet som 27 åring har att erbjuda.

Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

