Hem > Okategoriserade > Hipp Hipp Hurra

Hipp Hipp Hurra

Ja, idag är det 27 år sedan min kära mor vred sig i smärtor. Klockan 08.00 föddes jag med ett plupp. Grattis kära mamma till att ha fött en så underbar dotter. Det gjorde du bra.

Igår var det Ordförande Persson på tv och jag vet att jag kanske stundtals uppfattas som en smula självgod, men det är ingenting om man jämför med Kung Självgod Persson. Kägelmannen, massan, och jag vet inte vad. Kärt barn har många namn.

Skillnaden är att jag är självgod med glimten i ögat.

Tänka sig, jag fick frukost på sängen. Goda smörgåsar, blodgrapejuice, te, tårtbit, tända ljus och ett litet paket.

Ikväll ska vi gå på fin restaurang och det känns lite pirrigt. My lovely mother in law kommer hit i egenskap som barnvakt. Så… De som talar om att födelsedagar kan vara lite ångestladdade har helt rätt.

Jag ska unna mig att sammanstråla med ett gäng goa glada mammor. Återigen ska vi ta besittningen av ett fik. Bombadera med bebisar och barnvagnar. Det är underbart.

Efter fikan ska jag hem och leka Askungen. Hemmest ska skina som ur den bästa ”ajax reklamen”. Allt för svärmoderns belåtenhet. Det skulle vara roligt att rulla ut en röd matta. Kanske hyra in en portier med svart hatt och blanka skor. Jaja. KAnske till 30-års dagen. Jag har tre år på mig att förbereda.

Kategorier:Okategoriserade
  1. vera o milo
    2008/01/23 kl. 21:13

    Underbar blogg, kära du. Men hur tänkte du hinna klart städningen – på bara tre år?? Krama coolaste babyn i stan från oss. Vera & Milo

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

