Hem > Tankar och Åsikter > Mumindalen

Mumindalen

I lördags morse vaknade jag pigg som en mört och kunde verkligen inte somna om. På ena sidan av mig låg en söt liten bebis och sussade sött, på den andra sidan av mig låg min stora kärlek.

Jag gjorde ett graciöst försök att hoppa över min älskling för att få tag på fjärrkontrollen. Det funkade sisådär. *Kaaaduns* Hoppsan, han vaknade med ett ryck vilket resulterade att även lilla bebis vaknade till liv.

Jag slog på tv:n och vilken tajming. Det började ett avsnitt av ”Mumindalen” och jag var ju tvungen att ge de små söta trollen en chans. Som barn var jag inte särskilt förtjust i mumintrollen. Men nu verkar det som att jag inte kan få nog av Tove Janssons underbara saga.

27 år gammal låg jag klistrad och följde spännt handlingen i avsnittet. Jag är HOOKED. I mumindalen händer sådant som inte händer någon annanstans. Jag längtar till nästa lördag.

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

