Hem > Allmänt, Mammaliv > Jag kan lura mig vart jag vill

Jag kan lura mig vart jag vill

På golvet ligger bebisen och stånkar. Han är hur trött som helst, men det hjälps inte. Somnar han nu kommer han inte sova i natt.

”Eh, eh, eh, eh…”

Han låter som en gräsklippare. En gräsklippare som inte startar upp ordentligt.

Sambon sitter i soffan och arbetar samtidigt som han kollar på fotboll. Tydligen möter Sverige Turkiet. Inför vad har jag ingen aning om. EM, VM, OS??? Couldn´t care less.

Jag ligger på sängen och läser i min engelska bok. Fem sidor, det går segt. Jag stryker under ord som jag inte förstår.

” Eh, eh, eh, eh…”
” Han anfaller och det blir frispark…!”
” Eh, eh, eh, eh…”
” Snygg räddning, målvakten är i toppform!”

Helt plötsligt kändes det som om min hjärna skulle sprängas och jag kom på att det skulle vara mycket bättre att öva engelska framför datorn. Då kan jag ju läsa nyhetsartiklar och kolla på BBC, följa spektaklet i USA och kanske lyssna på nån engelsk radiokanal.

Eller hur.
I verkligheten ordbajsar jag i min blogg och lyssnar på musik.

Kategorier:Allmänt, Mammaliv
  1. Nathalie
    2008/02/06 kl. 20:53

    Jag har undrat vad det blev av dig :p

  2. Vera
    2008/02/07 kl. 9:32

    Ordbajseri är inte fy skam. Bara du är glad o nöjd. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

