Hem > Allmänt > Nästa år kanske allt stämmer

Nästa år kanske allt stämmer

– Jag har just skrivit ett litet inlägg om att du fyller år idag.

Helena som just klivit ur duschen:
– Du vet om att det är imorgon jag fyller va´?

Förra året på Helenas födelsedag skulle jag överraska med frukost på sängen, men det gick inget vidare för hon hade redan besök… Jag var relativt nygravid och känslig. Vilken tur att det finns fler vänner som fyller år på samma dag och som bor nära varandra. Tog Helenas tänkta frukost på sängen och gick yttligare ett kvarter ner på gatan och vips fick Bubben frukost istället. Han blev jätteglad.

How ever. Jag och M steg upp tidigt i ottan i morse och begav oss ut på tulpanjakt i den sömniga staden. Stockholm är vackert i disigt morgonljus. Vi promenerade till Slussen i hopp om att fånga en buss. Det kom ingen buss och vi fortsatte strosa.

När vi passerade högvakten vid slottet fick jag en rolig idé på ett practical joke. Jag undrar hur dom på slottet skulle reagera om man upprörd ringde till dom och sa att man tyckte det såg illa ut att deras högvakt stod och sms:ade.

Frugan är färdigfixad, barnet ska packas ner. Det har blivit dags för lördagsbrunch.

Kategorier:Allmänt Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

