Dagens

My lord vilken späckad dag. Mitt såsiga muminmammaliv är inte van vid tempo.

Idag har jag vittnat i en rättegång. Jag var jättenervös och det kändes lite otäckt. Väl där gick det fort och det kändes en smula surrealistiskt att svära eden.

Nu har jag precis kommit hem efter att ha skrivit uppsats i engelskakursen.

All annan ledig tid har idag ägnats åt att städa, packa, ta hand om bebbe och skälla på en sur gammal tant. Jag fick nyligen färska rapporter om att det fanns sura kärringar i södra delen av vårt land. Huuu… Det fullkomligt kryllar av surtanter. Undrar om det giftigaste insektsmedlet biter på dom?

Såhär gick det till:

Jag befinner mig på en stadsbuss. Det står 4 barnvagnar på rad och av okänd anledning är det extremt mycket folk på bussen. Såvitt jag vet var det inte rusningstrafik. Bussen stannar vid slussen och barnvagnen längst in ska av. Vilket resulterar att jag och den till vänster om mig måste köra ut våra vagnar. Det blir stockning, bussen fylls på med mer folk. Vagnen till vänster försöker kliva av, jag står på tur att följa efter och vagnen längst in är redo. Då hörs en gäll röst:

”Släpp förbi mig, jag måste av!”

En bitter kärring med ännu bittrare uppsyn bökar och stånkar fram genom folkmassan.

Vänligt säger jag åt henne att vi alla ska av och att hon inte behöver trycka på. Då brister det för henne och hon börjar skrika fula saker. Det brast även för mig. Fy fan vad jag är pinsam Okej att jag får hormonutbrott på min sambo härhemma. Han känner mig och vet hur han tacklar mina verbala attacker. Tanten på bussen blev spak och när bussen sedan gled vidare skämdes jag lite över min (över)reaktion.

*suck*

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

