Hem > Tankar och Åsikter > Den eviga väntan och nedräkningen

Den eviga väntan och nedräkningen

Som en av världshistoriens förmodligen mest otåliga människa så blir jag nästan kräkfärdig när jag tänker tillbaka på allt jag väntat på i mitt hittills 27 åriga liv.

Jag väntade på den feta gubben med det vita skägget och den röda dräkten, jag väntade på sommarlov, jag har väntat på veckopeng, jag haft nedräkningar till födelsedagar, jag har väntat på bussen, jag har väntat på körkort, att flytta hemifrån, första resan, alla andra resor, kärleken, mitt barn…

”Nu är det bara 35 veckor kvar tills bebbe kommer, nu är det bara tre dagar kvar till löning, om 21 och en halv timma landar planet i Sydney”.

Vi har hela tiden haft en plan. Först semester sedan boende. Nu har vi alltså kommit fram till punkten då det har blivit dags att spana efter större boende.
En halv dag har spenderats på mer eller mindre hetsiga diskussioner om var och hur vi vill bo. Hjärtat säger ”Södermalm forever”, plånboken säger att vi kan få ett helt hus för samma pengar om vi flyttar en bit ut från stan. Jag känner mig helt splittrad.

Just nu känns det som om det kvittar vart jag hamnar. Jag vill ha ett eget rum. En lite ataljé där jag kan skissa på kitchiga sufletter till min nya leksak. Tänk att få ha ett eget rum. Där skulle jag kunna ha alla mina prylar som jag älskar. Tygprover skulle ligga snyggt ihopvikta på fina hyllplan, tapetprover, färgtuber, sprayburkar, taveldukar, stickning, virknålar och symaskin. Allt skulle få en egen plats. Jag skulle ha en skön fåtölj med en fotpall placerad i ett hörn. Omgiven av bra böcker och ett litet bord där tekoppen/vinglaset ska stå.

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. blondie
    2008/04/13 kl. 14:41

    Mmmm, liksom att jag drömmer om min eggen lilla studio där instrumenten står på rad, Cubase alltid står redo och jag kan spela hur högt jag vill utan att störa andra…

    Känns lite väl dyrt då varje extra rum närmar sig 1,5 miljoner i pris – jag får väl helt enkelt vääääänta lite till…

  2. Linda
    2008/04/14 kl. 6:27

    Hur gick det efter visningen? Är ni med och budar? Det var visning på en lägenhet två våningar under oss i helgen också, en trea. Ska bli lite intressant att se vad den går för. Den var i lite sämre skick än vår + att klädkammaren kvar kvar. I övrigt likvärdig. PS Yes. Kommer imorgon. Ses så!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

