Hem > Resor > En liten anekdot

En liten anekdot

Jag är förfriskad. Natten har övergått till morgon och jag ramlar hem. I Rejkjavik anpassar sig stället efter gästerna. Går folket hem vid kl 5 stänger de 5. Går folket hem kl 7, stänger de kl 7. En artig man vid namn Sigidur har haft vänligheten att eskortera mig hela vägen hem till dörren. Vi pratar om allt mellan himmel och jord. Jag påpekar att 75 skr är extremt dyrt för ett paket cigaretter. Han svarar att det kostar så mycket. På Island är det mesta dyrt. En pizza kostar 150 skr. Det är inte värt pengarna.

Innan jag sluter ögonen för att somna flyger en snabb tanke förbi. Imorgon ska jag dundra fram i terrängen sittandes på en islandshäst. Framför mig ser jag en bild där jag som en galning galopperar på en milslång grön vidd. Med havet i ryggen och Vatnajökul framför mig. Jag måste tömma kameran så jag kan ta lite bilder.

Jag ligger på magen sängen och raderar onödiga bilder. Fortfarande salongsberusad. Jag hittar massa nya roliga finesser på kameran. För att föreviga en vacker dag fotograferar jag mitt öga, i blått.

Kategorier:Resor Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

