Hem > Allmänt, Tankar och Åsikter > Men hallå, skaffa plastgran

Men hallå, skaffa plastgran

Jag har inte räknat exakt, men jag uppskattar antalet granar jag har sett liggandes på gatan idag till ca 20 stycken. Jag blir upprörd, har man skaffat sig en gran så får man ta ansvar för den. Hur skulle det se ut om det låg granar överallt mitt i stan. Som det förvisso gör just nu.

Fler granar lär det bli. Det ser skräpigt ut och det påminner om vilket sjukt konsumtionssamhälle vi lever i. Äkta julgran för rätta julkänslan i all ära, men jag tror att jag precis tagit ett statement att i framtiden ha en plastgran. Förövrigt kan jag meddela att jag inte klätt granen på 3 år, snyft. Men till kommande jul har vi förhoppningsvis plats för en julgran. Hoppas, hoppas.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

