Hem > Gå ner i vikt > Spatsera mera

Spatsera mera

För ett par veckor sedan fick jag ett oerhört sug att promenera, jag klädde mitt barn, placerade honom i vagnen och gav mig ut i Stockholmskvällen. Det var en skön promenad och jag tänkte att det skulle vara roligt att promenera en timma om dagen.

Förra torsdag instiftades tordagspromenad med en väninna. Tanken är att vi ska promenera tillsammans varje torsdag. Idag instiftades måndagspromenaden med frugan. Samma sak här, tanken är att vi ska gå tillsammans på måndag. Jag kom hem för en halvtimma sedan och känner mig så nöjd: Det känns skönt att prestera 1 timma och 10 minuters promenad. Att trotsa snöblask och latmasken. Tidigare ikväll bokades det in en promenad tillsammans med Tee. Vi ska rasta vovve och rulla barnvagn på lördag. Jag längtar.

Själva konceptet kvällspromenad kan jag verkligen rekomendera för alla. En timma om dagen är ingenting. Man mår bra, man får luft, man känner sig nyttig och det bästa av allt. Om man har sällskap av en god vän så finns det massor intressant att prata om. Man är social och motionerar samtidigt. Två flugor i en smäll.

Kategorier:Gå ner i vikt Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

