Hem > Resor > Nostalgitripp Island: 05-05-05

Nostalgitripp Island: 05-05-05

Med tanke på föregående inlägg om att galoppera på en ståtlig hingst på de mongoliska slätterna postar jag härmed ett inlägg från min gamla reseblogg.

”Så fick jag tillslut galoppera på en islandshäst. Känslan av frihet går inte beskriva, men föreställ dig att tusen fjärilar lättar och flyger ut ur magen. Underbart. Vädret var inte det bästa men jag har accepterat att de isländska vädergudarna har bestämt sig för att bojkotta mig. Det regnade och blåste kallt. Efter den två timmars långa hästritten prisade jag en underbar uppfinning nämligen bh:n. Sportbh:n för att vara exakt. Utan den så skulle mina bröst hänga vid knävecken vid detta laget för det var väldigt studsigt och hoppigt. Min rumpa har mått bättre om man säger så… Den är lite öm nu…Varm soppa och nybakt bröd, sen var det dags att åka vidare.”

Jag var på Island en dryg månad. Ambitionen var att stanna ett halvår men jag fick lappsjuka och stack till Ibiza. Nåväl, jag siktar på att nästa äventyr på egen hand blir en resa till Mongoliet. Bilderna ovan är tagna av mig under en av mina ”galoppera över vida slätter dagar”. Den svarta hästen jag red på kanske inte ser så mycket ut för världen, men den var ett jädrans kraftpaket. Skenet bedrar.

Kategorier:Resor Taggar:
  1. Septemberflikka
    2009/02/04 kl. 21:37

    Nu är jag grymt avis, islandshästritt (på Island) är något som står på min ”To do-lista”

  2. enblandallaandra
    2009/02/04 kl. 22:56

    ”Ambitionen var att stanna ett halvår…”
    Hahaha, finaste Apan. Det där glömmer jag aldrig. Och när du roade dig med potatisarna. Men du hade sjukt fina cerisrosa gummistövlar.🙂
    / Tee

  3. Apan
    2009/02/05 kl. 11:23

    Septemberflikka: Jag kan varmt rekomendera det. Balsam för själen och katalysator för livsglädjen. Åk!

    Tee: Haha, ”fin potatis- ful potatis”. Du menar gooooummmmmiestövlarna! Snyggaste stövlarna på hela ön. I promise. Tack vare ditt stilsäkra sinne.🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

