Hem > Mammaliv > Det där med att hålla det hemligt

Det där med att hålla det hemligt

Det är skitsvårt. Jag skulle vilja prata med ett dussin av mina väninnor och berätta.

Jag känner mig som värsta lögnerskan. Häromdagen satt jag och lunchande med Purvi. Vi pratade bebis. Jag som vid det tillfället inte visste om att jag var gravid sa att vi inte kommer satsa på vårt andra barn förrens till hösten. Det skulle bli ett naturligt studieuppehåll bla bla bla osv.
På vägen hem från luchen träffade jag en vänninna som ska föda om två veckor. Hon frågade om inte vi skulle ha vårt andra barn snart. ”Vi ska köra på i höst. Bla bla bla osv.”

I lördags kväll ringde jag min vän Tee. Det var sent och jag var på strålande humör efter att ha inmundigat en rejäl dos av rödvin. (Visste inte då att jag var gravid) Tee svarade inte som tur var, det hade blivit ett sådant där tjatigt, ”jag är på lyset samtal”. Men vi talade med varandra någon dag senare och bestämde då att vi minsann skulle ut och pimpla rödvin nån dag. Något som vi får skjuta på framtiden nu. Igår när vi hade sett ”Män som hatar kvinnor”, svor i en ed att vi skulle se de följande filmerna tillsammans på bio också. Jag hoppas tvåan kommer före den värsta bebisperioden.
Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

