Hem > Mammaliv > Lägenhet

Lägenhet

Det går fruktansvärt trögt i vårt sökande efter ett nytt boende. Men nu när det är tillökning på gång tänker jag inte stå som en menlös fjolla som vissa andra. Jag ska vara handlingskraftig och rationell. Nu har jag insett att det är bättre att vi hittar ett adekvat boende än att boende nödvändigtvis ska vara geografiskt beläget på Södermalm. Sure, jag älskar Söder men nu ska jag bli tvåbarnsmamma och är trött på att leva i en skrotfylld skokartong. Jag vill ha ett riktigt boende.

Så…
Jag har hittat en fin lägenhet som ligger presic på utkanten av Söder. Budgivning pågår, men mäklaren sa att vi kunde få titta på den ikväll ändå. Det är 3 meter i takhöjd, terassen är 35 kvadratmeter stor, lägenheten har öppen planlösning, kostar 5300 kr i avgift och har just nu 2 miljoner som högsta bud. Om budet skulle hamna runt 2 miljoner kommer vi kunna betala det konant och behöver då alltså inte dra på oss en massa lån. Hushållsel och bredband ingår!

Nu gäller det bara att sälja in idén hos älsklingen. Det kommer bli svårt, men jag är övertygad om att han kommer tycka om lägenheten när vi väl är på plats. Håll tummarna.

5.6

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

