Hem > Mammaliv > En ful ankunge

En ful ankunge

Okej, om jag hade varit en fågel hade jag nog inte varit en ankunge med tanke på att jag i människans mått mätt är en vuxen. Så, istället för ankunge så kanske benämningen anka skulle passa bättre in på mig för tillfället. Den fula ankan säger jag då istället. Exakt så känner jag mig i skrivande stund. Mitt hår. Herregud! Mitt hår lever sitt egna lilla liv. Istället för att vara glansigt, lockigt och lite lagom krulligt som i vanliga fall, känns det som en kopia av en viss Kristina Lugns kalufs.

Mina naglar är sköra och går av. Hela tiden. Mina ben är torra och en vaxning hägrar i horisonten. Magen är relativt dallrig och jag känner mig i allmän oform. Eftersom jag legat i hårdträning inför det stundande loppet har jag tappat ett par kilon och nu sitter alla byxor skitfult. Våren är här, solbrillorna ska fram, jag ska sitta på en parkbänk vid Nytorget och titta kärleksfullt på min son. Sippa på en latte och njuta. Men trots det känner jag mig bara lite extra hormonig.
Ok. Nu släpper vi det. Vi vet ju alla hur det gick för den fula ankungen. Den blev en stilig svan. Den fula ankan då? Hur gick det med den? Låt mig se. Min favoritfärg är rosa och min favoritpippi är flamingon. Låt säga att den skitfula ankan blev en fin flamingo??? Jag det låter bra. Ge mig bara en vecka så ska jag se till att vårstäda mig själv.
Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Linda
    2009/04/02 kl. 20:27

    Vilken härlig inställning! En hårklippning gör underverk insåg jag idag när jag fick en TV-lugg. Nu ska bara gymkortet upp ur plånboken så kanske jag också blir en fin flamingo.

  2. Apan
    2009/04/06 kl. 6:51

    Åh det är klart att du blir en fin flamingo Linda. Hur ser en tv-lugg ut? Kram!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

