Hem > Gå ner i vikt > Hello Africa

Hello Africa

Igår trotsade jag min förkylning/pollenallergi och begav mig till en dansdojo. Där fick jag mitt första möte med den Afrikanska dansen. *Wow* Kände mig som fisken i vattnet under uppvärmingen. Då gick vi igenom olika rörelser för sig. Easy Peasy tänkte jag, tills trumslagarna kom in och ”den riktiga dansen” satte igång. I en timma hoppade jag runt på måfå, sträckte ut en arm och skakade på rumpan i kombination svanka/kuta.

Det var roligt och ”rytmerna” som gruppen dansade till igår har de övat på vid åtta tillfällen. Nästa gång blir början på något helt nytt. Då ska jag hålla i hatten och ge mig fan på att klara kordinationen. Yeah!

När jag klev in i dansstudion stod stegräknaren på 5500 steg, när jag klev ut stod den på 13100 steg.

Kategorier:Gå ner i vikt Taggar:
  1. enblandallaandra
    2009/04/15 kl. 21:21

    Haha. Jag ser dig framför mig. Och det låter hur kul som helst. Jag kanske trots allt ska försöka mig på det där jag också. / Tee

  2. Apan
    2009/04/16 kl. 6:18

    Jaaa!!!

    Gör det, det var verkligen roligt och väldigt, väldigt frigörande. Rekomenderas, du kan iallafall prova på. Do it!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

