Hem > Mammaliv > Party party

Party party

Jag är ovanligt pigg ikväll och är på ovanligt bra humör. Klockan passerar stax midnatt, Totti sover, kärlek är på vift och här sitter jag. Djupt försjunken framför datorn. Jag sippar på ett glas vatten, lyssnar på Depeche Mode och kan inte låta bli att tänka på utelivet som faktiskt pågår bara ett stenkast från mitt hem. Om jag ställer mig vid fönstret och blickar ut ser jag glada människor, männiksor som röker, människor som hånglar, människor som är på väg.

Vart är ni på väg?
Jag skulle också vilja vara på väg. I min fantasi drar jag på mig ett par glansiga svarta strumpbyxor, den lilla svarta, ett par guldglittriga skor och målar läpparna djävulskt röda. Jag ringer en taxi med destination Riche. Där inne står det en nätt skara vänner som alla höjer sina glas när jag kommer in. Någon sträcker fram en frozen marguarita och vi skålar. Sedan festar vi natten lång. Framåt gryningen tar jag en promenad hem och ser solen stiga över vår vackra stad.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

