Livet

Tanken var att jag skulle börja fila på min examinationsuppgift, men jag fastnade för något annat. Sedan en stund tillbaka har jag suttit och tittat på bilder från lite olika resor jag har gjort. På egen hand och med andra. Det är verkligen sant som alla säger. Livet går fort. Tiden fullkomligt rusar förbi.

Jag känner mig helt överväldigad när jag tänker tillbaka på hur mycket som faktiskt har hänt de senaste åren. Mina föräldrar och nära vänner har alltid beskrivit mig som en rastlös själ. Ingen rök utan eld. Jag har alltid haft en stark äventyrslust och beslutet att lämna min dåvarande pojkvän/sambo/ägaren till andra hälften av mitt hus i Saltsjö-Boo var det ärligaste beslutet jag någonsin tagit i mitt liv. Visst kändes det lite dumt eftersom vi inte hann äga huset i mer än 6 månader innan jag lämnade honom. Men man måste lyssna på sitt hjärta.

Hjärtat och jag drömde om en lägenhet på Södermalm. Den skulle ligga i ett gammalt hus och ha högt i tak. Jag hittade min drömlägenhet och köpte den. En av mina drömmar var förverkligad och när man ända håller på så kan man väl fortsätta. Jag sålde min bil, begärde ett års tjänstledighet, hyrde ut min lägenhet, packade en ryggsäck och gav mig ut på äventyr. Mitt i allt detta blev jag förälskad. På riktigt. Jag träffade mannen i mitt liv. Kärlek vid första ögonkastet är inte en dum överromantiserad händelse som enbart sker i filmer där Julia Roberts eller Meg Ryan spelar huvudrollen. Kärlek vid första ögonkastet kan faktiskt inträffa på riktigt. Tro mig.

Djupt förälskad tog jag mitt pick och pack. Sen luffade jag runt jorden ett år med allt vad det innebar. När jag kom hem efter ett år var jag lika kär som när jag åkte. Ett par månader senare blev vi ett par. Vi ville ha ett kärleksbarn och Tottie bosatte sig i min mage. Han är nu över 1,5 år. Tiden går så fort. Nu läser jag till lärare, vi söker efter större boende, vi planerar vårt andra kärleksbarn och livet rullar på. Jag känner mig så trygg tillsammans med J och rastlösheten är som bortblåst. En vacker dag är jag färdigutbildat, en vacker dag har vi ett större boende och en vacker dag blir vi förhoppningsvis en familj på fyra medlemmar. Jag lever i nuet och myser av tankar på framtiden.

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

