Hem > Mammaliv > Vårfest och tårar

Vårfest och tårar

När jag skulle lämna Tott på dagis var han lite ut gängorna, precis som jag. Han höll sig krampaktigt fast i mig. På gården var personalen i full gång med att smycka. ”I eftermiddag är det vårfest. Barnen ska sjunga in våren och vi bjuder alla föräldrar på fika.” Sa dagisfröken hurtigt och då började jag grina.

Dels för att jag sa elaka saker till älsklingen innan vi skiljdes åt, dels för att jag svurit på att jag inte skulle ringa till honom, dels för att vi inte hade en aning om vårfesten och dels för att jag visste att han aldrig skulle hinna komma dit. Jag gick snyftandes från dagis och till min stora förvåning mötte jag älsklingen bakom hörnet. Han hade gått efter oss. ”Jag ville bara pussa på dig och säga att jag älskar dig. Vi ska inte bråka.” Sa han, sen pussade han mig.

Då brast det och det som tidigare varit små snyftningar förvandlades till regelrätta hulkningar. Sen åkte jag med honom hela vägen till hans jobb. Vi höll handen, viskade kärleksord i varandras öron, han pussade min panna flera gånger och jag eftersnyftade så där som man kan göra efter ett utbrott. My hormones goes coccolocco! Att buda på lägenhet kan verkligen få mig ur balans.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

