Hem > Mammaliv > Bebis på gång

Bebis på gång

Jag kan äntligen sluta hålla på att skriva fåniga metaforer. Hormoner i svallning, valkkavalkad på magen osv. Två av mina überintelligenta läsare har knäckt koden.

Ja. Det är en bebis på gång. Imorgon går jag in i vecka 12 och känner mig hyfsat säker på att få behålla barnet. Skulle det bli missfall så kommer jag inte bli mindre ledsen för att jag har berättat det för er. Oavsett så skulle jag ju säkert skriva om det och då kan det ju vara bra om ni sitter på lite bakgrundsfakta.

Sen jag fick ett oväntat plus på stickan så har jag skrivit ett par inlägg i en temporär gravidblogg. Jag skrotar den bloggen nu, alla skrivna inlägg ligger under kategorin ”bebis på gång”. Det blev hursomhelst inte så många inlägg för än så länge är det en väldigt mainstream graviditet. Jag känner ingenting förutom hormoner och trötthet. Det har med andra ord inte funnits så där jättemycket att skriva om. En vacker dag kanske valken förvandlas till en mage, då blir det nog roligare. Särskilt om valken börjar sparkas.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Blondie
    2009/05/07 kl. 19:07

    Åh, stort stort grattis!!!

  2. --------------------------------------------
    2009/05/07 kl. 20:45

    Grattis grattis grattis!!!!!!!!!!!!!

    /Det är Vera förresten🙂

  3. Apan
    2009/05/09 kl. 6:23

    Hej Blondie & Vera!

    Tack, tack!

  4. Therese
    2009/05/10 kl. 20:43

    Hej vännen!
    Det var alldeles för länge sedan!
    GRATTIS! Hoppas att du mår bra och grattis igen till lägenhten- när får ni flytta in?

    Therese

  5. Apan
    2009/05/11 kl. 8:05

    Hej Tessis!

    Tack för grattis. Jag mår toppen. Lägenheten flyttar vi in i den 1 juli. Är du på Frescati något nuförtiden? Fika? Kram!

  6. Fade.
    2009/05/11 kl. 12:33

    Stort grattis, nu fick jag eld i rumpan och måste gå och ha sex. Puss

  7. Apan
    2009/05/11 kl. 17:59

    Hej Fejdan!

    Ja, det tycker jag att du ska göra. Passa på att dra ut den där spiralen innan bara. Vi skulle ju ha samtidigt juh!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

