Hem > Mammaliv > Bebisen 25 veckor

Bebisen 25 veckor

Tänk att veckorna bara rusar iväg. Vilken skillnad det är att vänta andra barnet jämfört med första. Jag känner mig inte alls lika fokuserad på bebisen som jag gjorde när jag var gravid med Toddo. Jag glömmer nästan bort att jag är gravid. Men magen växer och där inne ligger en sprattlig liten krabat. Bebisen är definitivt vildare än vad Toddo var. Det är häftigt att man kan känna sån skillnad.

Igår var vi på MVC (Mödravårdscentralen) och lyssnade på hjärtljuden. Jag älskar det fladdrande ljdet av ett litet bebishjärta. Då och då sparkade bebisen till och det blev en smäll i högtalaren. Hjärtljuden låg på 148. Enligt skrocklistan tyder det på att det ligger en liten Svea i magen. Det återstår attse.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2009/08/14 kl. 13:24

    25 veckor, redan. tiden springer fram!
    Hoppas städningen och överlämnandet av nycklar har gått bra så ni får lite välbehövlig semester.
    Kram!

  2. Apan
    2009/08/14 kl. 20:47

    Hej fina du!
    Ja, visst går tiden fort. Förstå vilken lättnadens suck jag drar idag! Nu har vi lämnat över lägenheten och vi kan pusta ut. Städningen gick bra. Till slut🙂

    Fika nästa vecka? Du är hjärtligt välkommen hit. Kram!

    • 2009/08/15 kl. 23:23

      Jag förstår att det är skönt!! =)
      Jag måste börja plugga nästa vecka, har omtenta på lördag. Men efter måndag då jag har ”pluggstart” så kan jag lämna ett bättre besked, då vet jag hur mycket jag kommer ihåg av kursen😉
      Men en fika jag ska nog hinna med! =)
      Kram

      • Apan
        2009/08/17 kl. 10:52

        Fokusera på tentan, så hörs vi nästa vecka. Stor kram och lycka till!

  3. 2009/08/14 kl. 20:54

    Oj, redan vecka 25. kan tänka mig att man inte hinner analysera/fokusera lika mycket med andra barnet.

    Hoppas vi kan ses snart!

    kram
    Petra

  4. Apan
    2009/08/15 kl. 22:29

    Hej Petra!
    Det var verkligen inte igår. Hoppas du har haft en fin sommar. Att vänta det andra barnet är verkligen stor skillnad, jämfört med första. Åtminstone för mig. Tiden flyger iväg. Endast de små sparkarna får mig att känna av graviditeten. Samt att magen börjat ta emot lite här och där. Jag bumpar in i saker med med min stora mage. Haha. Helt galet. Vart tog kroppsuppfattningen vägen?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

