Hem > Mammaliv, Mitt liv som student > En ljuv försmak av amningshjärnan?

En ljuv försmak av amningshjärnan?

Nu har det dragit igång. Textanalys med allt vad det innebär. Kontext, genre, ideationell struktur osv. Det känns härligt att få gnugga geniknölarna igen. Imorgon ska jag vara hemma och plugga. Hela dagen lång. Idag var det föreläsning om kontextanalys. Fråga mig inte ens vad det är, för jag har inte hunnit sätta mig in i det ännu. Ungefär såhär fungerar min hjärna varje gång jag ska sätta mig ner och läsa:

Om 12 veckor ska jag föda barn, oj, det sparkar i magen, undrar om det blir en hon eller han, hoppas det inte går för långt över tiden, oj, det sparkar igen, vad ska ungen heta om det blir en hon, tänk om det blir kejsarsnitt, hur kommer det bli med två barn, oj, vad det sparkars, kontextanalys, oj, jag har läst 10 sidor utan att fatta vad jag har läst…”

  1. 2009/08/25 kl. 20:27

    jag kan förstå att dina tankar är på andra ställen än i litteraturen, det behövs ju inte speciellt mycket för att få hjärnan att tänka på annat och du har en liten knodd i magen att tänka på, skulle vara konstigare om du kunde fokusera till 100% på litteraturen! =P

  2. Apan
    2009/08/26 kl. 9:04

    Hej hej!
    Jomen det är ju så sant som det är sagt. :O

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

