Pluggstopp

Livet som heltidsstuderande småbarnsmorsa hade varit betydligt enklare om jag inte hade varit gravid. Det är absolut inte så att jag klagar. Hellre en bebis i magen än ett högt betyg. NU handlar det om att bli godkänd. Jag lägger allt som har med höga ambitioner att göra åt sidan, det finns varken tid eller energi över till att högprestera nu.

Rent teoretiskt sett så greppar jag kursinnehållet och hänger med, men rent litteraturmässigt känner jag inte alls att jag hinner läsa ALLT som ska plöjas igenom.

Jag kan plugga när Toddo är på dagis eller när han sover. Men det finns en hake. När han är på dagis är jag ofta på föreläsning och när jag kommer hem är jag trött och hungrig, vilket betyder att jag måste äta och sova. När jag har ätit och sovit så brukar Toddo antingen har kommit hem eller så är det jag som måste masa mig iväg till dagis för att hämta.

När Toddo äntligen somnar på kvällarna brukar jag vara HELT slut och då finns det inte så mycket val än att följa med Toddo in i drömmarnas trädgård.

Ikväll vet jag inte vad som hänt. Klockan har passerat 22 och jag är fortfarande vaken. Kan det bero på att jag har ätit morotskaka hela dagen och har en sockerkick? Anyhooo, så ska jag nu plugga fram till klockan 23. Jag intalar mig själv att jag pluggar mer effektivt om jag sätter en tidsgräns.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

