Hem > Mammaliv > Flicka? Pojke?

Flicka? Pojke?

Att det är en bebis som ligger där inne är konstaterat. Att det är en vilding som lever rövare kan jag också konstatera. Moderkakan har satt sig exakt likadant under denna graviditet som när jag väntade Toddo. Den agerar sparkdämpare på framsidan av livmodern. Trots det känner jag av kraftiga ”roundkicks” där inne.

Igår var jag på MVC och mätte magen, samt lyssnade på hjärtljuden. Barnmorskan trodde instinktivt att det är en pojke, men sa i samma andetag att det är typiska ”tjej hjärtljud”. De ligger strax över 140 och enligt skrocklistan har flickor snabbare hjärtljud än pojkar.

Jag trodde från början att det var en pojke, sen trodde jag tjej och nu har jag ingen aning. Vad tror du?

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2009/09/10 kl. 9:11

    jag tror att det blir ett barn, med 10 fingrar och 10 tår och som kommer vara lika vacker som sin mamma🙂

    • Apan
      2009/09/14 kl. 13:39

      Komplimangerna haglar. Tack Carro, vad du är söt. Tio fingrar och tio tår och att allt annat sitter där det ska hoppas jag självklart också på.🙂

  2. Jenny
    2009/09/10 kl. 18:09

    Du är en pojkmamma! Mår bra av att vara gravid och blir snygg av det också! (Du har väl hört det skrocket också – att flickor stäl sin mammas skönhet???😉 )

    • Apan
      2009/09/14 kl. 13:38

      Ja, det känns som om det ligger något i det du säger. Jag känner mig verkligen som en pojkmamma. Vi får la´ se när det ploppar. Very, very exiting.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

