Hem > Mammaliv > Big Belly- vecka 30

Big Belly- vecka 30

v30 Av många olika anledningar har jag inte lagt ut några bilder på magen. Den främsta anledningen är att den inte varit så mycket till gravidmage. Den har sett ut och känts som en dallrig saccosäck av version liten.

Men för bara ett par veckor sedan sade det *poff* och magen började växa, växa och växa. Nu börjar den bli riktigt rund, go´och hård.

En annan anledning är att min kamera är paj, samt att telefonen har varit på lagning. Igår fick jag äntligen en sprillans ny nalle. Den gamla som inte var så gammal, bara en dryg månad gick inte att laga, det var tydligen något fel med högtalaren. Nu har jag alltså fotomöjligheter och i takt med att magen växer så kommer det säkert laddas upp en och annan magbild framöver.

Igår träffade jag en kompis som jag inte sett på länge. Vi avnjöt en fika på Blå Lotus. Jag mumsade kladdkaka och halsade varm choklad med grädde. Detta med varm choklad har blivit något av en gravidcraving på sistone.

Idag har jag haft en ledig dag. Fri från plugg och allt vad det innebär. Jag har varit hemmamamma med Toddo hela dagen och vi fick kärt besök i morse som vi har umgåtts med hela dagen. Till min stora glädje tog vi en eftermiddagsfika på Blå Lotus och jag fick då återigen sörpla i mig en varn choklad med grädde. Mums. Bilden är tagen utanför fiket.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2009/09/16 kl. 21:29

    vilken mysig mage du fått!!🙂 Ses någon dag? kanske har lust att komma hit nån dag du inte är i skolan? Jag och andreas har nämligen skaffat hund, så jag har lite svårt att komma ifrån🙂
    Kram!

  2. Apan
    2009/09/16 kl. 21:35

    Hej Carro!
    Jag kommer gärna hem till dig och klappar på vovven. Just nu har jag tappat bort min kalender och allt vad det innebär. Kan vi höras i början på nästa vecka?😛

    Stor kram och grattis till den lilla vovven.

    • 2009/09/16 kl. 22:02

      Vilken mardröm att tappa bort kalendern, hur fungerar livet då?!😉
      Självklart, det är bara att höra av dig när du hittat kalendern och vet hur livet ser ut!🙂
      Kram

      • Apan
        2009/09/16 kl. 22:11

        Man lever liksom lite på känn och belastar sin omgivning.🙂 Saken är att den ligger här hemma någonstans, men det råder fortfarande lite flyttkaos.

  3. Idaho
    2009/09/16 kl. 21:50

    Sötapan🙂 glömde säga att vi har ju såklart massor av tidningar på kontoret, så om du vill komma förbi och hämta ett gäng så är du varmt välkommen🙂 Puss puss

  4. Apan
    2009/09/16 kl. 22:00

    Åh vad roligt. Det gör jag så gärna. Då kanske jag hittar en guldklimp som kan tillfredställa alla behov.🙂

  5. 2009/09/16 kl. 23:43

    Men åååh, vilken härlig bild! Vill också ha en fin kula. Nu ser man ju inte ditt söta fejs men jag kan tänka mig att det strålar om dig.

    puss

  6. Apan
    2009/09/17 kl. 10:07

    Hihi, ja. Polstjärnan kan gå och gömma sig! Men du vännen, det är klart du ska ha en liten kula på magen. Nu måste vi snart ses. Jag skäms.

  7. 2009/09/17 kl. 23:01

    Äh, inte ska väl du skämmas! Vi får nog stå i skamvrån tillsammans snarare. I oktober lugnar mitt jobb ner sig lite och jag hoppas att jag kan bli lite mer social igen. Måste ju få njuta av stjärnglansen lite😉

    kram

  8. 2009/09/18 kl. 13:51

    Jag kommer plugga fram till den 12 oktober, sedan är det jag som lägger mig på sofflocket tills bebben ploppar. Då kan vi ses hur mycket som helst. Kram!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

