Hem > Mammaliv > Hur FAN ska jag palla?

Hur FAN ska jag palla?

Den blivande tvåbarnsmorsan undrar vad hon gett sig in på. Om två månader ploppar det ut ett barn och då är just ”tvåbarnsmorsastadiet” ett faktum.

Det är inte så att jag är rädd för att föda barn. Jag ogillar inte heller små bebisar även om de skriker och suger sönder bröstvårtorna. Jag har väldigt svårt att förstå att vi snart ska bli föräldrar igen, till ett nytt litet liv. Ett oskyldigt litet liv som av slumpen hamnar hos oss.

Självklart känns det bra och spännande, men en liten röst av oro viskar: Hur kommer det att gå? Toddo är ju för tillfället väldigt mammig, envis och egen. Tänk om han inte gillar sin lillebror. Jag skriver lillebror för jag är helt övertygad om att det blir en kille. Hur ska jag göra om Toddo och bebisen är ledsna samtidigt och bara jag finns till hand för att trösta? Nu börjar jag nästan gråta. Hormoner. Jag antar att det löser sig. Allt löser sig…

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Annelie
    2009/09/23 kl. 15:13

    Anna… Det kommer att gå bra. Det är konstigt hur man anpassar sig till saker här i livet. När nya bebban kommer så kommer det vara som du har varit 2 barns mor hela livet. En hängandes i bröstvårtan o Toddo i byxbenet samtidigt som du lagar man o hänger tvätt🙂. Bebban har tur att den kommer till er, tänk på dom barn som inte hamnat så bra

  2. Linda
    2009/09/23 kl. 15:21

    Anna, påminn dig om tiden när du gruvade dig för att bli enbarnsmamma, för det gjorde du väl ?! Det är helt normalt, en del av ruvningstiden Låt hormonerna flöda och sedan går du starkt framåt igen! Kram

  3. Apan
    2009/09/23 kl. 15:50

    Tack fina ni!
    Era ord värmer verkligen. Extremt ”bölframkallande” med samtidigt väldigt värmande.

    Världens största (och kanske blötaste) kram från mig.

  4. 2009/09/25 kl. 11:27

    Det kommer gå alldeles utmärkt. Min vän John har två år mellan sina barn och han säger att det underlättar massor nu när den ena pojken är tre och den andra ett. De har ju stort utbyte av varandra, de kommer dina garanterat att ha. Jag tycker att du är duktig. Jag däremot är lat som inte har gett mitt barn ett syskon. *bölar också*
    😉 Puss!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

