Hem > Mammaliv > 54 dagar kvar

54 dagar kvar

Jag försöker komma på saker jag kan roa med mig med nu innan bebbe kommer. Om jag skulle göra en rolig sak om dagen betyder ju det att jag från och med i morgon skulle göra 53 roliga saker, 53 dagar i rad.

Jag försöker minnas tillbaka i tiden. Till den tiden då Toddo såg ut som ett rosa russin och inte ville annat än att äta och sova. Allt det där kommer bli så annorlunda nu. Sist vi hade en bebis så var det ju bara vi. Nu blir det bebis, Toddo och vi. Kommer tiden räcka till?

Kommer jag känna att jag är annat än en mamma?

Visst förändrades livet när Toddo kom. Men det förändrade inte mig något nämnvärt som människa. Jag är fortfarande densamma och jag gillar fortfarande att göra sådant jag gjorde då jag inte var mamma. Jag har inte anpassat mig efter Toddo, han har snarare anpassat sig efter oss. Men hur blir det nu? Är det nu jag hamnar i den klassiska mammafällan och viger mitt liv åt att byta blöjor, läsa ”Lilla Anna böcker”, säga åt på skarpen att man inte får kasta sand, torka upp dagens obligatoriska mjölkspill och ha en smula dåligt samvete för att jag inte borstar tänderna på Toddo efter konstens alla regler?

53 roliga saker… 

29_pedikyr

Jag skulle kunna gå på fotmassage…

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Jenny
    2009/10/03 kl. 22:55

    Japp så blir det..nu är det kört Anna.😉
    Det är ju assmysigt med en hög ungar, du har ju resten av livet på dig att ägna dig åt dig själv.
    Här har vi kommit ur blöjträsket, lilltrollet kan till viss del rasta sig ute själv nu och mamman läsa roliga bloggar på nätet. Och jag ska säga dig att de här åren har gått skitsnabbt. Nu är det bara 15-20 år kvar innan alla flyttat hemmifrån. Men jag räknar med att de åren går lika snabbt…
    Kram på dig & trevlig Helg!!!

    • Apan
      2009/10/04 kl. 8:32

      Du har rätt!
      Det kommer att gå skitfort. Jag vet egentligen inte vad jag är rädd för, jag vill ju MÅNGA barn. Men allt det är så abstrakt just nu. Kan liksom inte förstå att vi snart har två.

      Jag kommer in i faser då jag tänker på hur Toddo kommer ta det hela. Han är ju så van vid att få all får uppmärksamjet och nu har han börjat med sin egna vilja och allt det där. Charmigt, ja. Stundtals enerverande, ja. Ibland alldeles skitjobbigt, ja.

      Det kommer reda sig. Du är ju min mammaidol! Räkna med att jag ringer dig! Kärlek och stor kram!

  2. 2009/10/03 kl. 23:38

    Börja med fotmassagen, så kommer allt av sig självt sen.🙂
    Och det kommer bli strålande.

    Kram!

    PS. Är Anna-böckerna bra? M har ju blivit helt lästokig plötsligt. Favoriten är Vilda Bebin…

  3. Apan
    2009/10/04 kl. 8:34

    Lilla Anna böckerna är en hit här hemma. Vi har lånat 8 stycken på bibblan. Han är tokig i dem. Sover med dem och går runt hela dagarna och ropar: ”Öäna”

    Fotmassage nästa… ! Kram!🙂

  4. 2009/10/04 kl. 12:41

    och en sväng hit, så bjuder jag på varm choklad med vispgrädde😉

  5. Apan
    2009/10/05 kl. 9:44

    I will. På måndag är alla mina tentor färdiga. Räkna med att jag kommer hinka i mkg varm choklad hos dig då!🙂

  6. Apan
    2009/10/05 kl. 10:16

    Vad mysigt, ja, det ser jag verkligen fram emot också.🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

