Hem > Mammaliv > Hej lilla bebis!

Hej lilla bebis!

bebb

Du ligger där inne och bidar din tid. Du har det nog ganska mysigt. Försök att vrida dig lite åt sidan, det gör ont när du sparkar mot  revbenen. Mamma sitter här och skriver om du undrar vad det är som knapprar. Melody Gardot heter flickan som sjunger. Jag vet att du inte kan känna det men mammas doftljus är tänt. Man får passa på när pappa är borta, han är ju lite känslig för dofter och sådant.

Det är mysigt när du sparkas och har dig. Det påminner mig om vad som komma skall. Lilla hjärtat, tänk att vi ska vara hemma tillsammans i minst ett år du och jag. Vi ska lämna Toddo på dagis, sen ska vi ligga och gosa tills det är dags att hämta hem din storebror igen. Du är en helt ny liten människa, vårt kärleksbarn som snart kommer till oss.

Fortsätt sparka, sparka hårt och mycket. Det gör inget om du sparkar mot revbenen även om det gör lite ont. Du påminner mig om vad som betyder något i mitt liv just nu. Dina sparkar hjälper mig att fokusera på att leva och må bra. Det är lätt hänt att man blir lite insnöad som student. Livet består av mer än jobbiga hemtentor och betyg. Mamma längtar efter dig!

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2009/10/06 kl. 13:22

    …och nu måste jag gråta lite i mitt preggotillstånd.

    Väldigt fint skrivet. VÄLDIGT fint🙂

    Precis den visionen vill jag ha i skallen när jag tänker på vad som komma skall.

  2. Apan
    2009/10/06 kl. 13:41

    *snyft* Nu gråter jag också en skvätt…

  3. Tee
    2009/10/06 kl. 15:03

    Vackert. Kärleksklädda ord som bildar vackra meningar.

  4. Apan
    2009/10/06 kl. 22:32

    Vackra meningar med ett ärligt innehåll🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

