Hem > Mammaliv, Mitt liv som student > And what about the studies???

And what about the studies???

I föregående inlägg kunde du läsa en solskenshistoria om hur Apan slutligen bestämde sig för att investera i ett par Uggisar. I detta inlägg kommer du få ta del av Apans livsfilosofi:

VÅGA VÄGRA DUKTIGA FLICKAN SYNDROMET!!!

Jag har bestämt mig!

Nej, det handlar inte om att jag har bestämt mig för att byta från det ena smörfabrikatet till det andrawonderwoman, det rör betydligt viktigare saker än så. Jag har bestämt mig för att våga vägra vara den där ”Wonderwoman”. Ni vet, hon den där högravida jäveln på stan som springer till Kulturhuset med 2-åringen samtidigt som hon känner att hon egentligen inte har tid med det eftersom studierna blir lidande. Hon den där som rattar barnvagnen smidigt trots tunga matkassar i händerna och mobilen mellan örat och axeln. Hon som känner sig mindre bra för att hon inte orkar prestera max i skolan. Hon som vet att hon kan om hon vill. Just nu handlar det inte om vilja, det handlar om ork.

Varför ska jag plugga in i det sista? Herregud, jag ska ju för fasen föda ett barn snart. Jag vill varva ner. Ta det lugnt, träffa vänner, boa i ordning här hemma, skämma bort mig själv, lyxa till det, simma 40 längder om dagen, känna frid och fröjd. Känslan och erfarenheten säger mig att det som måste fixas här hemma bör fixas innan bebbe ploppar. I annat fall kommer det inte bli fixat på väldigt lång tid framöver.

Imorgon ska jag lämna in två uppgifter till skolan, på måndag en tredje. Efter det ska jag ta ett djupt andetag av den krispiga höstluften och bara bry mig om det som är viktigt just nu. Mig, familjen och vänner. Jag har bestämt mig. Efter dessa tentor tar jag paus.

  1. 2009/10/07 kl. 9:44

    åh så skönt att du har bestämt dig!! Du har nog tagit helt rätt beslut!!

  2. Purvi
    2009/10/07 kl. 9:48

    Åh vad skönt för dig att du har bestämt dig!! Du gör rätt i att boa lite och ta det lite lugnt. Kraaaam och hoppas att vi ses en sväng i nästa vecka.
    Purvi

  3. blondie
    2009/10/07 kl. 12:56

    Tycker att det låter som ett lysande beslut!!! Ska vi ta en lunch efter tentorna? Vore så mysigt att ses!

  4. Apan
    2009/10/07 kl. 14:52

    Hej tjejer!
    Jag är så nöjd. Det känns som jag äntligen kan varva ner och pusta ut lite. Det kommer att bli så himla skönt. Jag kommer ha all tid i världen att träffas snart.

    Varm Choklad hemma hos Carro. Check.
    Fika med Purvi nästa vecka. Check.
    Lunch med Blondie efter tentorna. Check.😉

  5. 2009/10/07 kl. 20:41

    Lysande beslut!! Massa kramar V.

    • Apan
      2009/10/07 kl. 21:47

      Tack tack Vera. Det känns verkligen hur bra som helst.🙂

  6. Tee
    2009/10/07 kl. 21:13

    Dejt med Tee i nästa vecka. Förslagsvis att hon tittar förbi efter jobbet hos dig/er en lämplig dag. Kan det också bli check?

    • Apan
      2009/10/07 kl. 21:49

      Definitivt en check på Tee. Fick du mitt meddelande? Du får titta förbi hur mycket du vill! Check, check, check

      • Tee
        2009/10/08 kl. 23:44

        Vilket meddelande?
        Och sweet. Då ses vi till veckan.

      • Apan
        2009/10/09 kl. 6:51

        Tee: Jag pratade in på din telesvarare häromdagen att jag inte fick nån barnvakt.

      • Tee
        2009/10/09 kl. 12:45

        Jag är snurrig. Jag har fått det meddelandet. Jag trodde du menade något annat. Puss.

  7. 2009/10/08 kl. 15:17

    KLart du ska ta paus.

    Jaså du ska ha ditt andra barn snart, så spännande. Hur känner du inför förlossningen?

    Tack för dina fina ord ang mina foton på Ville.

    Jag gillar beskrivningen av apan där uppe till höger, verkar vara en intressant person.

    Lycka till med bebben! Jag dyker nog upp här igen.

  8. Apan
    2009/10/08 kl. 15:25

    Hej Nina!
    Det känns jättespännande att det snart är dags för förlossning igen. Även om jag gjort det en gång tidigare så är det så abstrakt.

    Föda barn är ju inget man gör så ofta. Jag kommer dyka upp hos dig med. Tack för lyckönskningen! 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

