Hem > Allmänt > Because I´m worth it

Because I´m worth it

UGG

På senare tid har jag haft lite beslutsångest över huruvida jag ska fortsätta plugga in i det sista eller ta paus i samband med kursavslutet som kommer nu på tisdag. Ett tag var jag inne på att läsa halva delen av kommande kurs och hoppa in nästa år mitt i. Men så igår fick jag en uppenbarelse och alla bitar föll på plats. Det hela var ett resultat av ett samtal till en vän jag ringde innan dagishämtningen. Mina i-landsproblem som jag ältade var:

1. Jag kan inte klämma ner mina gigantiska hobbitfötter i ett endaste par skor utan att det gör jätteont.
2. Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra med nästa kurs. 

Min mycket kloka vän sa då följande:

”Om du känner ett begär av att bränna lite pengar så gör det. Du har ju slitit hela sommaren. Det kanske är ditt sätt att boa och förbereda dig inför nya livet. Herregud, du kommer inte ha tid att springa runt och kolla på skor när bebben kommer. Gör allt sådant där som du känner för nu. Sköna skor är A & O. ”

Hennes ord blev en förlösande faktor och jag insåg då att man ska leva i nuet. Som grädde på moset gjorde bebbe en rundspark och träffade mig rakt i revbenet. Aouch! Det var då jag bestämde mig. När jag hämtat Toddo tog vi en tripp till butiken Mathilde i PK-huset. Mathilde påstår sig ha Sveriges största utbud av UGG´s och jag tror de har rätt. De ”tomatoredda” paret jag ville ha fanns kvar i en storlek, nämligen min. Jag smög ner fossingarna i de ulliga och bulliga stövlarna. Vilket härligt härligt gos! Mina för tillfället frodofeets svällde ut och gottade till sig ordentligt. Det fanns inget att tveka på. När jag lämnade butiken hade jag betydligt mindre pengar på kontot än när jag klev in, men vet ni vad? Det gör inget. Det var jag värd.

Om jag tänker tillbaka på alla läckande urinpåsar jag bytte i somras, kisset som stänkte upp i ansiktet på mig, bajset jag fick på kinden och muggen full av slem som jag råkade spilla ut över hela mig så måste jag erkänna att mina surt förvärvade och sparade pengar nu ledde till något fint.

Kategorier:Allmänt
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

