Hem > Mammaliv > Väx Bebbe! Väx!

Väx Bebbe! Väx!

Det var länge sedan jag var på MVC men idag var det alltså dags igen. Barnmorskan mäter alltid hur livmodern växer och det visade sig att den inte hade vuxit särskilt mycket sedan sist. En ynka liten centimeter. Att måttet blev som det blev kan beror på att bebben har börjat lägga sig till rätta. Det var huvudet nedåt och fötterna upp. Bebbe har så gott som fixerat sig, huvudet var ruckbart.

Jag fick en återbesökstid om en vecka. Till dess rekomenderade barnmorskan att jag skulle vila. Hon jublade av glädje när jag berättade att jag tar paus från allt vad skola och arbete innebär nu.

Enligt skrocklistan är det fortfarande en tjej där inne. Hjärtat slår i en viss hastighet sägs det. Vi får la se. Jag har gått upp prick 5 kg sedan jag blev gravid.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2009/10/07 kl. 16:49

    Fucking hell! Jag har gått upp 5 kilo sedan jag blev gravid och jag är i vecka 17 nu😦

    Fan det här kommer gå åt helvete.

    Förra gången gick jag bara upp 9 kilo totalt men nu… shit.

    • Apan
      2009/10/08 kl. 7:23

      Men du…

      Ta det bananans. Alla graviditeter är ju olika. När jag väntade Toddo lade jag på mig 14 kg. Jag har ju dessutom 6-7 veckor kvar😉

      Vi får powerwalka tillsammans sedan med varsin barnvagn. Våga vägra latteträsket.

  2. Tee
    2009/10/07 kl. 21:09

    Det är ju det jag sagt hela tiden. Det är en tjej. Med flätor.🙂

    • Apan
      2009/10/07 kl. 21:47

      Du menar att tösen kommer att födas med flätor och hela kitet? Inbakade eller rasta?

  3. Tee
    2009/10/08 kl. 23:42

    Närå, så menar jag inte. Flätorna kommer med tiden. Ungefär som med min jycke. Hans nos kom med tiden. När jag hämtade honom var nosen kort, men sen har den blivit lång.🙂

  4. Apan
    2009/10/09 kl. 6:49

    Haha, vad skön du är. Först var den kort, sen blev den lång. Man skulle nästan kunna tro att just de orden är tagna från ett helt annat sammanhang 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

