Hem > Mammaliv, Mitt liv som student > Frukost & Textanalys

Frukost & Textanalys

Staden vaknar. Det har regnat i natt. Asfalten är blöt och gula små löv ligger fastklibbade på gatan utanför. Himmeln förändras sakta men säkert från nattsvart till mörkt blå. På andra sidan gatan sitter en gammal gubbe och väntar på bussen.

Jag har varit vaken halva natten. Magen kurrar och bebbe sparkas. Nu ska jag ta en stor kopp te, bre en macka av surdegslimpan, slå på nyhetsmorgon och mysa. Tids nog kommer Toddo och älsklingen vakna. Idag ska jag skriva en textanalys. Min sista uppgift innan mammaledigheten. Tentan ska lämnas in på måndag och det är sista rycket som gäller nu.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

