Hem > Mammaliv > Idiot & psykopat

Idiot & psykopat

Får man säga så till den man älskar och lever tillsammans med?

Jag skrev ett blogginlägg i natt som jag senare raderade. Min älskling skulle bli sårad om han läste det. Sammanfattningsvis handlade inlägget om att jag tycker att man borde lagstifta om att alla relationer ska ha en utvärdering efter fem år. Då vet man ju åt vilket håll det bär och om man är beredd att fortsätta.

Igår var det omöjligt att tygla hormonerna. Jag hotade med att göra slut och lade upp detta briljanta förslag på utvärdering. Jag är störd. Älskar ju honom, skulle ju aldrig vilja leva utan honom. Jag har verkligen förmågan att bli en drake om han trycker på fel knappar.

Idag var det fridens liljor och vi pratade om vad man får säga och inte säga till varandra när man blir arg. Vi kom överrens om att man får säga idiot & psykopat. Det är ju trots allt två mycket värdeladdade ord som påvisar var på förbannad-skalan man ligger.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2009/10/11 kl. 19:47

    Jag blir också sådär rysligt arg å slänger ur mig det värsta jag kan komma på. Mannen likaså. Man man menar det ju inte. FÖr oss är ord bara ord. Men det låter inte trevligt inte

  2. Apan
    2009/10/12 kl. 11:28

    Gud vad skönt att höra! Det känns som om det bara är jag som blir förbannad och bullrig emellanåt. Jag har egentligen ingen aning om hur folk bråkar, men jag fått känslan av att ingen gör det. Att alla bara är sams och gulli-gulliga mot varandra hela tiden.

  3. Jenny
    2009/10/12 kl. 18:45

    Tro mig, folk bråkar!😉

  4. Apan
    2009/10/12 kl. 19:54

    Åh Jenny! Vad glad jag blir. Trodde nästan att det var mig det var fel på.😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

