Hem > Mammaliv > Lite rädd och lite orolig

Lite rädd och lite orolig

Om en timma är det jag som ligger på förlossningsavdelningen i ett mörkt rum. Med magen insmord i kallt och geggigt slem. En läkare drar en kall ultraljudsavläsare mot min mage och jag blickar upp mot en tv-skärm i taket. Bilden är svart och ett sprattlande foster ligger i mitten av bilden. Bebisen. Vår lilla bebis. Livet, det lilla livet som växer i mig. Eller ja hur är det med det där egentligen? Växer det verkligen?

Usch, under 35 veckor som gått har det inte funnits tid för varken eftertanke eller oro. Men nu. Nu finns all tid i världen och i natt har jag sovit riktigt dåligt. Tänker på bebisen. Målar upp hemska bilder. Som till exempel att barnet skulle vara gravt handikappat eller sjukt på något vis. Min bebis.

Tänk om det visar sig att det är något allvarligt fel nu när jag är där på förlossningen och de bestämmer sig för att göra ett akut kejsarsnitt. J kommer inte hinna dit och jag kommer ligga där med uppsprättad buk, barnet kommer vara pyttelitet, hamna i kuvös och sen. Ja, vad händer sen? Hemska tanke.

Jag är inte nyfiken längre. Vill inte veta om det är en kille eller tjej. Vill bara att lilla bebbe ska må bra.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Annelie
    2009/10/15 kl. 9:37

    Gumman det kommer att gå bra. Slå mej en pling på mobilen sen… Jag vill veta hur det går. Love i massor

  2. 2009/10/15 kl. 9:47

    Tack gullet, va glad jag blir. Du får gärna följa mig på bl: http://www.bloglovin.com/blog/604008/ninaruthstrom

    Det kommer gå bra på ultraljudet. Jag ska tänka på dej.

  3. 2009/10/15 kl. 9:49

    Det kommer gå strålande. Kram!

  4. 2009/10/15 kl. 11:01

    Det kommer gå bra vännen!
    *Håller dig i handen!*
    Kram

  5. Tee
    2009/10/15 kl. 11:15

    Finaste. Det kommer att gå alldeles utmärkt. Tänker på dig i mängder. Kärlek.

  6. Apan
    2009/10/15 kl. 12:37

    Tack alla finingar!

    Det gick bra.🙂

  7. 2009/10/15 kl. 12:38

    vad skönt att höra att bebis mår bra!! =)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

