Hem > Mammaliv > Så kan det gå när inte haspen är på

Så kan det gå när inte haspen är på

Det handlar självklart om ofrivilligt urinläckage.

Igår eftermiddag gjorde jag och Toddo ett studiebesök på mammas jobb. Ett ålderdomshem med massor av gamlingar som alla ville hälsa på det lilla barnet osv. Han var fullt sysselsatt, jag gick på toa. Gjorde mitt. Tvättade händerna och kände plötsligt hur något bara brast. Det blev varmt och det blev blött. Jag drog ner mina byxor och konstaterade att något just börjat läcka…

Hoppsan. Jag ringde förlossningen och de rådde mig att haffa en binda och sedan återkomma efter en halvtimma. Jag tillverkade en egen binda av fem sådana där sträva pappershundukar som finns på offentliga toaletter. En halv timma senare konstaterade jag att det hade runnit mer.

In på förlossningen, tusen tankar i skallen och en mycket trevlig överläkare som konstaterade att allt såg ut som det skulle, samt att det är en mycket livlig bebis där inne. En liten ninja som roundkickat mig rakt på blåsan. *PUH* Jag ser med spänning fram emot förlossningen. Det var mysigt att ligga där med bälte på magen och läsa av hjärtljuden och de obefintliga värkarna.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Annelie
    2009/10/24 kl. 21:23

    Tur tur att det bara var det… När prinsessan låg i min mage var det samma liv. Hon sparkade, slogs med armarna så att jag fick blåmärken. Inget man märker av idag.. Hon är ju så lugn o försiktig av sig. Saknar er massor här hemma. Kan väl ta en lunch nästa vecka o bara mysa🙂. Pussa alla från oss🙂

  2. 2009/10/26 kl. 17:19

    Det är klart vi ska luncha och mysa. Jag hör av mig när jag är installerad i hemmet igen. Puss!😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

