Hem > Mammaliv > Snart är det dags

Snart är det dags

Det är verkligen svårt att förstå att det snart är dags för en till liten bebis. Om en dryg månad ploppar det förhoppningsvis ut ett litet barn och då är vi plötsligt fyra i familjen. Mamma, pappa, Toddo & bebis.

Att ha en förlossning framför sig känns väldigt spännande. Hur kommer det gå denna gången? Jag är så nöjd med Toddos förlossning. Allt kändes bra, jag var lugn och tillfreds. Visst gjorde det helvetiskt ont, men det hör ju liksom till. Snart är det alltså dags igen. Det kommer göra helvetiskt ont igen men tänk att jag efter allt kämpande kommer ha ett nyfött, blodigt litet barn på bröstet strax efteråt. Vårt andra kärlelsbarn.

Det är spännande att inte veta när eller hur det hela kommer ske. Jag har en känsla av att jag kommer föda lite tidigare än beräknat datum, men det kan ju likväl gå två veckor över tiden. Sist gick vattnet och värkarna kom ett par timmar senare. Det var kväll och vi promenerade till förlossningen. Hur kommer det bli denna gången? Jag brukar fantisera ut olika scenarion. Tänk om allt sätter igång när jag lämnat Toddo på dagis och att Toddo blir storebror innan dagisdagen är slut. Tänk om allt händer mitt i natten och går skitfort! Tänk om jag föder hemma som en viss sillstrypare.🙂 Tänk om jag vaknar i natt av krystvärkar och ensam föder fram det lilla livet?

Mmmm, tankar som snurrar ni vet. Inom sex veckor är barnet garanterat ute och inom dessa sex veckor lär vi definitivt få ett svar.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Jenny
    2009/11/01 kl. 10:53

    Jag är avis! Tänk när du har din alldeles nya lilla unge på magen för första gången och man inser att nu, NU förändras livet för alltid igen och den här lilla människan kommer alltid vara en del av mitt liv. Det är magiskt det ögonblicket!

  2. 2009/11/01 kl. 22:12

    Jenny! Jag längtar så! Det känns overkligt att jag snart får träffa det lilla livet som lever rövare och utbrytarkung i magen. Jag LÄNGTAR!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

