Hem > Allmänt, Mammaliv > Dagens mage

Dagens mage

magev37 Kolla, kolla. Kan ni förstå att en mage kan bli såhär stor???

Okej, magen har inte gått från tvättbräda till Barbamamma, utan från degklump till Barbamamma XL. Hursomhaver så älskar jag min mage. Den är stenhård och där inne ligger en liten skatt och bidar sin tid.

Jag har funderat över det här med att lägga ut bilder på magen. Genom åren har jag nämligen haft lite komplex för min mage. Den har aldrig varit platt och det har alltid funnits minst ett stadigt lovehandle. Jag har haft en badhanduk virad om mig på stranden och har kastat den så nära vattnet som möjligt.  

Mitt magkomplex släppte när jag väntade Toddo och de första bristningarna bosatte sig. Magen är rund, go, randig och min.  Vi kommer hänga tillsammans så länge jag lever och varför ska jag gå runt och ogilla en så stor del av mig själv?

Neh, det där med komplex har jag lagt åt sidan. Numera älskar jag hela min kropp och det är väldigt frigörande. Kvinnokroppar är enligt mig något utav det vackraste som finns. Jag älskar hur kvinnans kropp åldras. Hängpattar, bristningar, åderbråck och rynkor. Det är vackert, det är livet. Att låta naturen ha sin gång hör liksom till.

När bebbe har ploppat kommer jag självklart börja motionera och tänka på vad jag äter. Men detta ur ett hälsoperspektiv. För att jag vill vara frisk och hålla en lång tid framöver. Att sedan få känna sig lite slank och sexig är ju inte alls fel för självkänslan.

Kategorier:Allmänt, Mammaliv Taggar:
  1. 2009/11/05 kl. 18:28

    Mys mage!!

    • 2009/11/06 kl. 9:15

      Mmmmm… den är mysig!

  2. 2009/11/08 kl. 21:55

    Å så bra skrivet. Kloka kloka Apan. Va gad jag blir. Jag som var på dåligt humör blev nu bättre till mods. Va härligt att du känner så. Kram på dej

    • 2009/11/09 kl. 11:34

      Vad kul att man kan glädja någon🙂 Tack! Stor kram på dig med!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

