Hem > Allmänt, Mammaliv > Busig mage att skrämmas sådär…

Busig mage att skrämmas sådär…

… föreställ dig att du har ”håll”. Det krampar i hela magen och du är oförmögen att gå. Ungefär så kändes det för mig i eftermiddags när jag knatade iväg för att hämta Toddo på dagis. När vi sedan kom hem blev det VÄRRE. Jag ringde Sillstryparn och frågade med lite panik i rösten hur det känns att ha värkar. Jag har liksom glömt bort det.

Tydligen ska värkar kännas som KRAFTIGA menssmärtor. Jag hade bara HÅLL-smärta, så det räknades inte. För säkerhets skull ringde jag även förlossningen och frågade. Nu känns allt som vanligt igen och det känns bra. Jag är så inställd på att barnet ska komma om tre veckor. Jag behöver dessa tre veckor för mina personliga nöjen innan jag blir tvåbarnsmor. Jag hoppas det är ok med bebben.

 

 

Kategorier:Allmänt, Mammaliv Taggar:
  1. 2009/11/09 kl. 21:13

    SV: tack för peppande kommentar🙂
    Halkan gick galant, så nu rä det bara teorin och uppkörningen kvar på onsdag! Får väl se om det går lika bra haha!!

    Kul att du också ska ha en 2:an nästan lika tätt som jag iallfall🙂
    Jag fick en känsla av att din 2:a kommer den 1 dec och är en tös🙂

    Ha en fin kväll! kram

  2. 2009/11/09 kl. 21:23

    Åh vad spännande! Jag lägger till din gissning i min gissningstävling🙂

  3. Liw
    2009/11/09 kl. 21:34

    Hej:) JO det är jätte spännande, vi är beräknade den 23 december så idag är vi 33+5🙂

    Ser att du också läser till lärare, vilka åldrar/ämnen? Själv är jag snart klar Gymnasie/sena år med biologi/naturkunskap och musik som ämnen.

    Trevlig kväll!’

    • 2009/11/10 kl. 14:57

      Jag läser svenska och ska sedan läsa samhällskunskap mot högre åldrar. Gud vad skönt att du snart blir klar med studierna.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

