Hem > Stockholm > Café String – Nytorgsgatan 38

Café String – Nytorgsgatan 38

Veckans Sofo är Café String. Fiket ligger vägg i vägg med Mini Rodini, som var förra Veckans Sofo. Café String har funnits sedan urminnes tider. Innan jag flyttade till Stockholm (2000) hade jag en obligatorisk fika på String vid alla mina Stockholmsvisiter.

Det som fashinerade mig då var att allt där var till salu, så var det då och så är det nu. Du kan köpa koppen du dricker ur, stolen du sitter på, tavlan som hänger på väggen eller saltkaret på bordet. Mycket charmigt tycker jag.

På helgerna har de frukostbuffé för 65 kr. Det brukar alltid bli knökfullt. Med andra ord gäller det att vara där i god tid för att få ett bord.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

