Hem > Allmänt, Resor > I världen utanför bubblan…

I världen utanför bubblan…

… händer det grejer. Även om jag inte följt nyhetssändningarna slaviskt så håller jag mig lite ajour via P1. Saker som upprör mig:

– Griseriet kring grisuppfödningarna runt om i landet.
– SAAB-affären.
– Maud Olofsson som näringsminister.

Frågor som bubblar upp i bubblan:

Vad är det som gör att människor plågar sina djur på det viset? Hur mycket griskött har jag ätit där grisen i fråga tuggat på en annan död gris? Jag äcklas! Koenigsegg drar sig ur SAAB-affären. Hoppsan hejsan. Jag är inte ett dugg förvånad. Vad ska dom in i SAAB att göra? En sak är säker. Konsernen har fått mycket fin marknadsföring under månaderna som gått. Maud? Är hon verkligen lämpad som näringsminister? Känslan av att hon är som ett barn i en godisaffär är överväldigande. Vart tar alla pengarna vägen efter alla de olika utförsäljningar staten gör av sina företag?

Kategorier:Allmänt, Resor Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

