Hem > Allmänt, Mammaliv > Slutet gott, allting gott

Slutet gott, allting gott

Det har stormat och åskat idag. Men efter regn kommer solsken. I sovrummet ligger nu två söta små barn och sover. Älsklingen är iväg och tränar, jag har en stund över för mig själv. Tid till eftertanke.

Jag är så väl medveten om vad det är som triggar igång mig just nu. Det är mycket hormoner i omlopp och BVC-sköterskan pratade idag om att de flesta nyförlösta kvinnor hamnar i en slags babyblues som kan vara i allt från ett par dagar till en vecka eller två. Eftersom jag är medveten om det känns det helt ok. Jag är till och med ganska imponerad av vad lite hormoner kan ställa till med. Är man en dramaqueen sedan tidigare vet jag inte alls vad nästa nivå ska betecknas som.

Hursomhelst. Svea växer så det knakar. Precis som jag trodde. Hon har gått upp 400 gram på 5 dagar. Inte illa. Jag börjar misstänka att vispgrädden i mina varma choklader gör sitt till. Svea ska gå upp och jag har bestämt mig för att gå ner. Inte banta eller så, men avbryta ”gotti-gott-dieten” som jag lade mig till de sista veckorna i graviditeten. Från och med nu är det intagsstopp på varm choklad med vispgrädde, choklad & annat som tillhör kategorin ”snask”. Jag ska äta lagom stora portioner, på regelbunda tider och försöka ge mig på lite promenader.

Jag tycker om att ha små projekt för mig. Mitt mål är att gå ner till 80 kg. Mer om detta snart…

 

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

