Hem > Allmänt, Mat & Dryck > Blame it on the stekpanna

Blame it on the stekpanna

Idag leker jag husmor. Tänkte förbereda lite inför den stundande julen. Projekt ”steka köttbullar” har pågått i en dryg timma och det går väl sisådär. De första tio köttbullarna smulades samman totalt i stekpannan och blev någon form av stekt färs. Sedan kom jag på att det är äggula och inte hela ägget som ska i för att köttisarna ska hålla ihop. I med en gula, på med lite mer ströbröd.

Men… Vad nu då? Allt fastnar i pannan??? Vadan detta? Från rund fin köttbulle till platt köttbulle. Mina köttbulletalanger sviker mig. Nu har jag testat att byta stekpanna. Det ska bli spännande att se om det funkar.

Kategorier:Allmänt, Mat & Dryck
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

