Hem > Allmänt, Mat & Dryck > Lussekatt is the shit

Lussekatt is the shit

I lördags bakade jag en sats lussekatt efter detta receptet. Jag gav bort 10 stycken, Toddo har ätit 5 stycken och resterande lussekatter har sedan i lördags en efter en ätits upp av mig…

De sista fyra lussekatterna utgjorde dagens frukost. My lord. Jag är en lussekattsknarkare. Begreppet lagom existerar inte i mitt vokabulär när det rör sig om lussekatter. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska baka en sats till eller om jag helt enkelt ska ägna mig åt avvänjning…

  1. 2009/12/08 kl. 11:59

    Lika bra att jag erkänner att jag är lika beroende av lussebullar, men jag orkar inte ens baka egna utan är så desperat att jag köper färdiga….
    Senaste veckan då jag legat sjuk har jag levt på lussebullar och coca cola…
    Omgivningen varnade mig för ensidig kost…
    Men, för att inte vara alltför ensidig har jag nu gått över till julmust istället… *asg*

  2. 2009/12/08 kl. 12:22

    Nettan!
    Jag kan varmt rekomendera dig att baka enligt receptet jag länkade till. Det blev superbra. Har du elvisp med degkrokar behöver du inte ens röra ihop det själv. Lätt som en plätt.

    Tips nummer två: Sista plåten blev lussekorvar för jag orkade inte snitsa ihop dem sådär fint. Så jag bara kladdade ut lite deg på plåten. Såg ut som gula bajskorvar man ack vilka godingar.🙂

  3. 2009/12/08 kl. 14:00

    Det ÄR ju det godaste som FINNS typ.

    • 2009/12/09 kl. 10:58

      Jag vet Nina. Det är verkligen det godaste som finns.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

