Hem > Mammaliv, Mitt liv som student > VHS – gimme, gimme, gimme

VHS – gimme, gimme, gimme

Jag väntar på antagningsbesked för några distanskurser jag ansökt till. Åh, vad spännande! Jag hoppas verkligen att jag blir antagen till någon av dem. Min hjärna klarar inte ännu en amningskoma. Denna mammaledighet ska jag minsann hålla hjärncellerna i trim.

  1. 2009/12/08 kl. 14:02

    Spännande. Håller tumarna för dej.
    Jag själv fick positivt antagningsbesked för bloggesign igår.
    Men du, vet du hur det blir med att ta ut föräldrapenning när man studerar samtidigt?

    • 2009/12/09 kl. 10:57

      Hej Ninis!

      Vad roligt grattis! Ska du läsa på distans? När jag kollade sist fick jag uppfattningen av att det inte var några problem. Om du exempelvis läser 25% så tar du ut 75% föräldrarpenning. Jag ska kolla upp det där lite närmare om jag kommer in på någon av utbildningarna jag har sökt.

  2. Alfva
    2009/12/08 kl. 16:16

    Jaha, det är alltså plugga man ska göra för att slippa hamna i hjärndöd koma under föräldraledigheten. Tänk om jag hade fattat det lite tidigare!
    Nåja, några månader av icke-intellektuell stimulans får mig kanske att längta tillbaka till just mitt jobb och inte bara ett jobb.

    • 2009/12/09 kl. 10:55

      Haha, med första barnet rekomenderar jag att du bara ska njuta. Lite amningskoma har ingen dött utav. 🙂 Nu med andra barnet kände jag dock att jag skulle tycka det var lite kul att plugga samtidgt. Hur det än är så blir det lite egentid hemma och då är det skönt att göra något stimulerande av den tiden. Jag läser till lärare i vanliga fall och har studieuppehåll just nu. Att plugga lite roliga kurser på distans skulle hjälpa mig att hålla igång studievanan, samt att jag skulle ha nytta av kurserna i mina vanliga studier.

      Vad jobbar du med?

      • Alfva
        2009/12/09 kl. 17:26

        Låter just otroligt sunt! Jag har aldrig skapat någon studievana, så vore ju dumt att starta nu! 😉
        Jobbar som intern-controller samt inom interna projekt på ett IT-företag, så dagarna nu är långt ifrån vad jag är van vid. Men nyttigt kan jag tro!

      • 2009/12/10 kl. 11:03

        Har ingen aning om vad en intern-controller gör, men det är sökert spännande 😉 När jag var nybliven mamma med första barnet spenderade jag första tiden i sängen med den lilla beisen. Ammade och gosade dagarna igenom. När han sen blev lite större spenderade jag dagarna med promenader och fikor. 😉

  3. 2009/12/08 kl. 19:18

    när får man veta sånt? jag väntar på besked om min tillvalskurs i vår..
    Vad har du sökt till för kurser?

    • 2009/12/09 kl. 10:53

      Hej gullet!
      I början av december skulle man få svar. Gå in på http://www.studera.nu och logga in på dina sidor. Där kan du se statusen på din anmälan. Jag har sökt till distanskurser om mobbning, sexualkunskap och grammatik.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

