Hem > Okategoriserade > Highlights from 00-talet – 2000

Highlights from 00-talet – 2000

Om bara ett par dagar går vi in i ett nytt decennium vad passar då bättre än att se tillbaka på sitt 00-tal?

2000
Det nya millenniet firades in i Växjö. Kommunen hade storsatsat på fyrverkeripjäser, men det var så dimmigt ute att inte en endaste raket syntes. Jag och min dåvarande pojkvän Daniel firade stillsamt in det nya året i sällskap av hans två barn. Ja, för två barn hade och har Daniel. Mina föräldrar ogillade till en början vårt förhållande, något jag kan ha en viss förståelse för i dag. Det var 15 års åldersskillnad mellan oss, men det struntade vi i. Vi var kära och hade vid nyårsafton 99/00 varit tillsammans i drygt två år.

År 2000 tog jag studenten och var då utbildad målare. Jag och Daniel gick skilda vägar och jag började planera en flytt från Växjö. Jag hade utlandsplaner men behövde ett sommarjobb för att spara ihop lite pengar. Av en slump fick jag jobb på Hemglass och blev hemglassförare. Jag trivdes som fisken i vattnet och kammade hem titeln ”Årets säljare 2000”.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2009/12/27 kl. 15:55

    Åh, smart! Jag snappar upp idén. 😉 Puss!

  2. 2009/12/28 kl. 8:06

    Yeah, do it! Puss! 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

