Hem > Okategoriserade > Highlights from 00-talet – 2003

Highlights from 00-talet – 2003

Min pojkvän bodde i Nacka och jag bodde i Rågsved. Nacka är betydligt vackrare och mer inspirerande än vad Rågsved är. Ghetto eller vacker natur, vad väljer man? Min lägenhet stod tom och det enda jag gjorde där var att hämta posten. Jag satte ut en annons på Björns bostadsbytare och fick napp. Tro det eller ej, men jag lyckades byta en etta på 34 kvadrat, med en hyra 4500 kr i Rågsved till en vindsvåningsetta på 38 kvadrat med sjöglimt, hyra på 2500 i Nacka.

Det gäller att ha tur och man är väl inte idiotmagnet för intet. Killen jag bytte med hade fått allt för många varningar av sin hyresvärd och var tvungen att flytta för att kunna behålla sitt förstahandskontrakt. Till min stora glädje.

Efter ett drygt år som flickvän till en pojkvän var jag fast. I parträsket. Jag kände mig alltid illa till mods i sällskap med hans bästisars flickvänner. Av någon anlednig ogillade de mig. Kanske för att jag inte passade in i deras mall och kanske för att jag hade jäkligt kul ihop med deras killar.

Men det fanns en böna, den finaste av dem alla som kom att bli min vän. En av de bästa. Vi fann varandra och finns fortfarande för varanda. Finfina Tee.

Sommaren 2003 åkte jag, min kille och hans familj till Wien för att fira hans gammelmormors födelsedag. Hon fyllde 100 år och var pigg som en nötkärna. Det är en speciell upplevelse att träffa en hundraåring. När jag var liten ville jag bli hundra år gammal och det vill jag fortfarande. Saker som kan rekomenderas när man är på besök i den vackra staden Wien:

Spanska Ridskolan

Njut av synen av de vackra lipizzanerhästarna.

Tivolit
Förutom ett stort pariserhjul finns även eller fanns då iallafall en bung jump. Innan jag hoppade räknade de på brokig engelska: One, two, three. Bungy!

Hundertwasserhaus

Även om man inte är det minsta intresserad av färgsättning och arkitektur bör man passa på att se Hundertwasserhaus om man befinner sig i Wien. Det är en färgsprakande upplevelse som sätter spår.

Hösten 2003 började vi prata om att flytta ihop. Han ville köpa hus, jag var inte sen att nappa på idén. Någonstans ska man ju bo och om man ändå ska köpa något kan man väl likväl köpa ett litet hus som en bostadsrätt? I november hittade vi vårt lilla smultronställe och slog till. Tillträdet skulle äga rum i mars.  

Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

