Hem > Tankar och Åsikter > Tjugondag Knut dansas julen ut

Tjugondag Knut dansas julen ut

Jag fattar ingenting. Ena sekunden är det jätteviktigt att hålla på jultraditionen andra sekunden så spelar traditionerna tydligen ingen igång.

Här på Södermalm ligger det minst en utkastad gran vid varje kvarter och har gjort det sedan en vecka tillbaka. Igår läste jag en annons i Södermalmsnytt där man bjöd in till julgransplundring på trettondedagen, alltså igår. I huset mitt emot ser jag att många tagit ner sina adventsljusstakar. Tjugondag Knut dansas julen ut. Har folk glömt bort det?

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. 2010/01/07 kl. 14:19

    Jag tror det beror på att folk börjar pynta redan i mitten av november och är sjukt trötta på det!
    Men jag håller med dig, tradtioner är inte viktiga längre, exicterar knappt!

    sv: Med oss är det bara bra🙂 Tänkte på eran tös den2:a januari för då var det Svea som hade namnsdag, men hon heter väl det i andranamn nu iallafall🙂

    Kram

    • 2010/01/08 kl. 8:48

      Ja. det måste ju bero på att folk börjar för tidigt. Fy. Traditioner är till för att hållas.

      VAd gulligt av dig att tänka på oss. Jodå. Lovi heter även Svea😉 KRAM!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

