Hem > Tankar och Åsikter > Nu är glada julen slut, slut, slut…

Nu är glada julen slut, slut, slut…

… julegranen bäres ut, ut, ut. Men till nästa år igen kommer han, vår gamle vän, ty det har han lovat.

Jag vill inte kasta ut granen, jag vill inte ta bort alla adventsstjärnor och julgardiner. Jag kan acceptera att julen är slut, men man kan väl få behålla attiraljerna??? Nehäpp… Inte det… Vår gran. Vår underbara julgran. Vi kommer ju aldrig hitta en så fin gran igen.

Aja, allt har ett slut och jag antar att vi nu kommit till den dagen då det är dags att skiljas. Tack fina gran för att du luktat så gott, varit lagom bling-bling med dina färgglada kulor och har  barrat minimalt trots att jag varit kass på att vattna. R.I.P.

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. 2010/01/13 kl. 10:31

    Hehe vår har också åkt ut, tillbaka ut i skogen. Vi hade också en ovanligt fin gran i år så det kändes lite dystert. men som plåster på såren åt vi upp pepparkakshuset.

  2. 2010/01/13 kl. 14:04

    ja granen ska väl kastas ut.. men jag väntar nog till helgen tror jag.. =P

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

