Hem > Mitt liv som student > Kursstart – Kreativt skrivande

Kursstart – Kreativt skrivande

Sådär ja, nu har jag registrerat mig på kursen jag ska läsa. Jag tog mitt förnuft till fånga och beslutade att att bara läsa en kurs nu i vår. Tre kurser hade nog blivit lite mastigt med tanke på att det även ska finnas tid till Lovi, Toddo, älsklingen och mig själv. Den lilla egentiden som blir över kommer jag vilja spendera på vänner, bloggen, nintendo wii och alla andra små pyssel.

Nu ska jag alltså läsa 7.5 hp Kreativt skrivande. Efter avslutat kurs tänkte jag författa en roman som ska sälja guld. Vad tror ni om det?

  1. 2010/01/18 kl. 11:32

    Vad vi tror om det? Att det skall bli kul att läsa romanen! Vi får se vemsom hinner först…

  2. 2010/01/18 kl. 11:57

    Skriver du Johannes?

  3. 2010/01/18 kl. 12:11

    Japp. Och nu har jag fått bra fart. Jag började ”träna” i augusti efter att ha slammat igen som en gammal reservoirpenna, och nu har jag som sagt bra flyt. Inte lika bra flyt med tiden tyvärr…

  4. 2010/01/18 kl. 12:13

    Åh vad spännande! Får man fråga vad du skriver?

  5. 2010/01/18 kl. 12:26

    En roman? Vi får se vad det blir av det. Snöänglar heter den än så länge.

  6. 2010/01/18 kl. 15:20

    Va spännande. Hoppas vi här på bloggen får ta del av lite uppgifter, tips och kunskap. Så kanske vi också kan få lära oss lite av det du lär dej. Det skulle jag uppskatta.

  7. 2010/01/19 kl. 10:52

    Japp, jag ska med läsa den kursen i Kristianstad, men såg att det finns två likadana. Den jag ska gå heter, Kreativt skrivande i samarbete med Lärandecentrum, tror jag.

    Du får gärna maila dig med ditt rättanamn så kan jag kolla min lista över kurskamrater på om vi ska gå samma kurs.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

