Hem > Resor > På tal om tivoli

På tal om tivoli

När jag var i Australien passade jag på att göra karriär inom tivolibranchen. Det var ju lite annorlunda om  man säger så.

Jag hade hand om spelvagn där folk skulle skjuta vatten från en vattenpistol i ett hål. Vattnet fyllde på ett rör och den som nådde toppen vann. Problemet var bara att det var fel på ett av rören, så det röret vann alltid trots att vattnet ännu inte nått toppen.

Detta faktum orskade självklart en hel del kalabalik och bråk eftersom det var svindyrt att spela. Hursomhelst. Min chef vägrade göra något åt det och jag fick ju lön ändå.  Det som var roligast med att jobba på tivoli var att jag fick åka hur mycket karusell jag ville och gå före i alla karusellköer. A dream come true, minst sagt.

Kategorier:Resor Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

