Hem > Allmänt, Mat & Dryck > Queen of Kanelbulle

Queen of Kanelbulle

Igår bakade jag och Toddo kanelbullar. Detta var tredje gången i mitt liv som jag bakade bullar och första gången i mitt liv där bullarna blev ätbara.

 Jag brukar ha lätt att lära mig saker, men när det gäller kanelbullebakande så har jag total avsaknat av talang. Saker att tänka på till nästa gång är att smöret till fyllningen måste vara rumstempererat så att det går att bre ut på degen. Smöret räckte inte till sista ”plattan” och då strödde jag socker och kanel över. BIG MISTAKE! Det fastnar inte i degen utan lägger sig som löst pulver och trillar bort efter gräddning.

Bullarna blev riktigt goda och jag fick en bekräftelse på att min sockeravgiftning har fungerat. Istället för att äta tio bullar åt jag tre och sedan var jag nöjd. Mycket nöjd. Är inte ens sugen nu.

  1. Jeanette B
    2010/01/19 kl. 9:50

    Åh vad du är duktig! Båda på att baka och att du lyckats så bra med din sockeravgiftning. Jag är så stolt över dig!

  2. 2010/01/19 kl. 10:05

    Tack vännen!😉

  3. Kia
    2010/01/20 kl. 18:23

    Å va de ser gått ut🙂

  4. 2013/12/12 kl. 16:11

    After study a few of the weblog posts in your web site now, and I actually like your manner of blogging. I bookmarked it to my bookmark web site list and will probably be checking back soon. Pls take a look at my web page as properly and let me know what you think.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

